خاطرات

امشب به یاد گذشته افتادم! داشتم تو فایلهای قدیمی سرک می کشیدم. به کلیپها، عکسها، نامه ها و چیزهایی برخوردم که بسیاری از خاطرات تلخ و شیرینم رو زنده کرد!

یادشون بخیر!

 

Memory Remains


Fortune Fame
Mirror Vain
Gone Insane
But the memory remains

آری ...


آری

من آن ستاره ام که فراموش گشته ام

و بی طلوع گرم تو در زندگانیم

خاموش گشته ام

....

ای سنگ سرد سخت

همدرد تو منم

می گم که ...


کسی هستم که تا حالا خیلی زیاد چت کرده ام. شاید بیش از 5 سال هست که با یاهو مسنجر آشنا هستم. 4 سال اول از هیچی سر در نمی آوردم! گر چه خیلی چیزا از نظر فنی بلد بودم و حتی کار با نرم افزارهای
Sub7 و ... رو تجربه کرده بودم ولی از روحیات و دروغهایی که در محیط چت وجود داره بی خبر بودم. بیشتر هم با خارجی ها چت می کنم. اولین دوست اینترنتی من یک خانم 28 ساله استرالیایی بود که بعد از 6 ماه وقتی شوهرش فهمید اهل ایرانم، زنش رو از چت کردن باهام منع کرد و البته فحشهایی تظیر خونخوار، تروریست و ... نثارم کرد!

پارسال خیلی چیزا رو یاد گرفتم. دخترها و پسرهای زیادی به امر مقدس چت می پردازند و وقت زیادی رو صرف این کار می کنن. یکیشون خود من! البته من کم وقتم رو صرف چت بیخود و بی هدف می کنم. با دوستان و آشناها چت می کنم و گاهی وقتها هم برای پیدا کردن دوست دختر چت می کنم. البته موفقیتی در این زمینه نداشته ام، چون بلد نیستم دروغ بگم و از لحاظ روانشناسی دخترا تمایل به شنیدن دروغ دارند! و طبیعی است که موفقیتی نداشته ام. دخترها دوست دارن بهشون بگی دوستت دارم در حالی که خودشون هم می دونن دروغ می گی، ولی از این نوع رفتار استقبال می کنن و اگه کسی اینو بهشون بگه براش ارزش بیشتری قائلن از کسی که به خاطر شخصیت و تواناییهاشون بهشون احترام می ذاره! ( خانمها اگه خوندید، عصبانی نشید! اگه درست می گم بگید درست می گی!!)

اکثر پسرها و دخترها تو چت دنبال دوست می گردن! اکثرشون هم دروغ می گن و برای اینکه بتونن خودشون رو با دروغهای طرف مقابل وفق بدن، اجبارا به گفتن دروغهای بزرگتر متوصل می شن. دخترها آزادی بیشتری در چت دارن و وارد مباحث ممنوعه هم می شن و اعتقاد دارن که این بحث ها توی خون پسرهاست که البته بد هم نمی گن. ولی حق به جانب بودن چیزیه که باید نگاه جدیتری بهش کرد!

از اونجا که دخترها پذیرفتن که بهشون به چشم یه وسیله نگاه بشه، به هر دختری می گی سلام، می گه بیا با هم ازدواج کنیم!! تا به نظر خودشون اون دید ابزاری ازشون ورداشته بشه! این دخترا در مورد پسرها افاضه فضل می کنن و می گن که پسرها فقط دنبال عشق و حال هستن! برام عجیبه که اگه پسرها به دنبال عشق و حال هستن و دخترا نیستن، پس چرا دخترها به رابطه با پسرها تن می دن!؟ و یا چرا به تعداد پسرها در اتاقهای چت دختر وجود داره و اگر هم کمتر باشه، دخترهایی که تو اتاق هستن از اینکه بهشون اقبال می شه استقبال می کنن!

به نظر من، عشق و حال و سکس فقط مخصوص پسرها نیست! دخترها هم نیاز دارن و دلشون می خواد. ولی به طور کلی دخترها طوری آفریده شدن که مظهر ناز باشن و پسرها مظهر نیاز! که البته با آفرینش و دیگر روحیات دخترها هم سازگاری داره! وقتی می گن که بیا ازدواج کنیم یعنی که به دنبال راهی برای توجیه درخواست سکس هستند! پسرها چون چیزی برای از دست دادن ندارن و به علت اینکه شخصیت دروغینی ساخته اند و ترسی از شکستن مجسمه شخصیتشان در نگاه دخترها و جامعه ندارند، به راحتی رابطه را مطرح می کنن و جالبتر اینکه در صورت خرد شدن اون شخصیت دروغین، در عرض کمتر از یک ثانیه با شخصیت دیگری با دخترها وارد بحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... می شن! و نیز این چنین است برای دخترها!!

 

خیلی از همین افرادی که چت می کنن، اعتقاد دارن که نباید شریک آیندشون رو از اینترنت پیدا کنن در حالی که از این مسئله غافلن که همین چت کننده ها جامعه رو تشکیل می دن و تقریبا هیچ دانشجویی رو نمی توان پیدا کرد که چت نکرده باشه و دروغ نگفته باشه! و جالبتر اینکه خودشون چت می کنن و اعتقاد دارن که همسرشون نباید اینکارو کرده باشه! به قول یکی از دوستان:" پسرهای ایرانی دوست ندارن که با دوست دخترهای خودشون ازدواج کنن و ترجیح می دن با دوست دخترای دوستاشون ازدواج کنن!!"

نکته جالب دیگه اینه که همه پسرها 185 سانت قد و 80 کیلو وزن دارن و چهارشونه و خوش تیپ هستن و تو شمال ویلا دارن و گیتار می زنن و ماشین زیر پاشونه و ...دخترها همه اهل سعادت آباد و شهرک غرب و جردن و آریاشهر و ... هستن! دماغشون رو عمل کردن و پوست گندمی دارن و خوش هیکل هستن. دانشجوی دانشگاه آزاد تهران شمال رشته کامپیوتر یا حقوق هستن و پدرشون تو کار ساخت و سازه و خودشون تا حالا اقلا 10 تا کشور اروپایی رو رفتن و تا حالا هم هیچ دوست پسری نداشتن! یا قبلا داشتن و چون پسره ازشون درخواست سکس کرده ولش کردن و الان تصمیم ندارن با کسی دوست بشن. جالبتر اینکه به هیچ سوالی در مورد رشتشون جواب نمی دن! پسرها هم در حال حاضر با کسی دوست نیستن و یا تا حالا دوستی نداشتن و دنبال کسی هستن که بهشون آرامش بده و دوسشون داشته باشه و ....

تقریبا این مسئله همواره صادقه که دخترا وقتی بفهمن که بهشون علاقه داری، آخر هفته قرار می شه که براشون خواستگار بیاد و خواستگارشون قبلا هم اومده بوده و ایشون رد کرده بودن و خانواده اصرار دارن که ایشون جواب مثبت بدن و...

دنیای چت دنیای تناقض و دروغ است در یک کلام! آدمهای صادق مثل من (!!!) خیلی کم پیدا می شن. همه دوست دارن چیزی رو که در واقعیت بهش نرسیدن در دنیای مجازی به دست بیارن! دخترها از اونجا که حساستر هستند و همواره خودشون رو حق به جانب می دونن، احساس می کنن که باید بیشتر دروغ بگن! وضعیت مالی چت کننده ها اکثرا خوبه و بعضی از دروغهاشون در مورد مال و منال و ویلا و ... تا حدودی رنگی از واقعیت دارن.


ادامه دارد...

گر چه شب تاریک است

دل قوی دار

سحر نزدیک است!


.... 

و من دوباره زندگیم را،

آغاز می کنم

پر باز می کنم

پرواز می کنم

می دونی چیه!؟
احساس می کنم این کارا برات لازمه! احتمالا تازه الان داری می فهمی! من هم طوری رفتار می کنم که فکر کنی آره!!
می گم که خر هم خودتی! فکر نکن که هر غلطی بخوای می تونی بکنی و من نمی فهمم. می فهمم ولی بهت میدون می دم که جولان کنی! آخرش خسته می شی! عین یه اسب چموش که بندازنش توی اصطبل!
یعنی می دونی چیه! طوری می شه که آخرش می فهمی که کاش از همون اول رم نمی کردی!! البته به من ربطی نداره ها! خوبیتو می خوام که اینارو بهت می گم.

گوش کن خدایا!
دلم گرفته! تنبل شدم.
روحیه می خوام.