ای ستاره ها که از جهان دور

چشمتان به چشم بی فروغ ماست

نامی از زمین و از بشر شنیده اید؟

در میان آبی زلال آسمان

موج دود و خون و آتشی ندیده اید؟

....

ای ستاره ما سلاممان بهانه است

عشقمان دروغ جاودانه است

در زمین زبان حق بریده اند

حق زبان تازیانه است

....

(فریدون مشیری)

 

1- پارسال دوستی داشتم که خیلی دوستش داشتم. خیلی باهاش حرف می زدم و خیلی کمکم می کرد. یادمه یه روز که از شدت سردرد و سرفه داشتم می مردم زنگ زد بهم و وقتی فهمید مریضم کلی دکتربازی درآورد و .... ولی بعدش دیگه هر کاری کردم باهام حرف نزد. نفهمیدم چرا؟ شاید تو حالت مریضی چیزی بهش گفتم که اونطور ناراحتش کردم. واقعا برام یه معما شده که چرا اینطوری شد. شما نظری ندارید؟

2- چند روزه که شدیدا تست می زنم. کلی از خاطرات شبهای کنکور برام زنده شدن. آخه امسال این خواهر ما می خواد امتحان کنکور بده. سعی کردم تمام اون چیزایی رو که خودم یه روز آرزوی داشتنشون رو داشتم براش فراهم کنم تا بهتر بتونه خودشو آماده کنه! الان هم بعد از شرکت می رم پیش خواهرم و تست می زنم. سعی می کنم هر چی تو این مخ من هست به مخ اون منتقل بشه! و البته مخ های دیگه رو هم فراموش نمی کنم. به هر کسی که فکر می کنم می تونه کمکی بکنه گفتم. یکی از دوستام که از بچه های المپیاد ریاضی هست قول داده بود که کمکم کنه ولی هیچ کمکی نکرد. عوضش خواهر یکی از دوستام واقعا کمک بزرگی کرد و در درس ریاضی جمع بندی کلی انجام داد. (با اینکه من قرار بود به شوهرش الکترونیک درس بدم و نتونسته بودم!!). در هر حال از همتون می خوام که برای خواهرم دعا کنید که تو کنکور موفق باشه! من دوست دارم کامپیوتر شریف بخونه ولی می دونم خیار شور سازی سنندج هم قبول نمی شه! در هر حال، خیالم راحته که هر کاری از دستم بر می اومد انجام دادم. بقیه اش با خودشه و ان شاء... با خدا.

3- یکی از دوستانی که تو این چند ماهه به خواهرم کمک می کرد، خواهر عزیز و دوست بسیار صمیمی و گرامی من سارا خانم بود. سارا خودش امسال کنکور داره و مطمئن باشید که امسال جزو 10 نفر اول کنکور می شه! براش دعا کنید.

4- من نمی دونم چرا نمی تونم یه حرف رو تو دهنم نگه دارم و البته نمی دونم چرا انقدر به محیط اطرافم بی توجهم. مثلا دیروز که اومدم شرکت دیدم که یکی از خانمهای همکار داره قه قه(گاه گاه!- طرف ترکه، به دل نگیرید.) بهم می خنده! پرسیدم چیزی شده!؟ گفت یه چیزی هست که تو این شرکت فقط شما نمی دونی! گفتم چیه!؟ گفت که با آقای ... نامزد کردم و الان بیش از یک ماهه!!!! اولا که این هم از دست رفت!(دو نقطه دی!) ثانیا من نمی فهمم چطور بوده که تا الان نفهمیدم!؟ ازش پرسیدم که چرا تا الان بهم نگفته بودی و گفت که مگه شما انگشتر منو ندیدید؟ من هم گفتم، انگشتر که همه دخترا دارن و در ضمن من به دستای شما نگاه نمی کنم که انگشتر ببینم!( ای خالی بند!!) با زبان بی زبانی گفت که چقدر شما املید!!! در هر حال، نیم ساعت بعد که یکی از دوستان زنگ زد بدون هیچ درنگی از گمراهی نجاتش دادم و این خبر تاسف بار(دو نقطه دی!!) رو بهش دادم.

5- قراره از 8 سپتامبر تا 22 سپتامبر (17 شهریور تا آخر شهریور) یک تور ایرانگردی برگزار کنم. شیراز، اصفهان، تبریز، آستارا، شمال و تهران! احتمالا همدان هم جزو برنامه هست. تمام مسافرتها به امید خدا هوایی خواهد بود و دارم رایزنی های لازم را با سازمان ایرانگردی و جهانگردی، میراث فرهنگی و ... انجام می دم تا ان شاء... مشکلی پیش نیاد.(این گنده لاتی ها چیه دیگه!؟)- یه مهمون بسیار عزیز و دوست داشتنی دارم که از آمریکا می آد. تمام تلاشم اینه که اینجا بهش خوش بگذره. در ضمن در اون تاریخ به امید خدا از مرخصی استفاده خواهم کرد. 

6- من تحلیل اقتصادی بلد نیستم ولی شنیدم که این طرح ارزان کردن سرویسهایی که قبلا گران شده بود به صلاح نیست. می گن باعث کاهش نقدینگی می شه و .... هر چی می خواد بشه بشه، هر چی می خواد بگه بگه! حرف دلم رو گفتم، اینو جواب شنفتم!(دو نقطه دی!)- من می گم آقا گرونی بده. ولی راه حل مهار تورم این نیست. به هر حال امیدوارم هر کاری انجام می شه به نفع مردم باشه! دیگه یواش یواش کار داره به جایی می رسه که به قول یکی از سرهنگهای نیروی انتظامی باید برای خریدن بربری وام گرفت. دمتون گرم! هر چیزی رو گرون می کنید بکنید ولی به قیمت بربری دست نزنید. اگه بربری گرون بشه، همه مملکت قیام می کنن، شروعش هم از اردبیل می شه! از ما گفتن بود.

7- محتویات کیف های سامسونیت کشف شد. به گفته همون سرهنگ بالایی، کیف های سامسونیتی که روزانه هزاران عدد از آنها در دست مردم دیده می شود، محتویات زیر را دارند:

            - یک شانه یا در صورت با کلاس بودن یک برس

            - مسواک

            - دو تا تخم مرغ آبپز

            - یه نصفه بربری با یه قالب پنیر سوراخدار تبریزی

            - حوله

8- گزینه درست را انتخاب کنید:

            - آمریکا از انگلیس بهتر است. چون دنبال دموکراسی است.

            - انگلیس همیشه خائن و ستمگر است ولی گاهی وقتها همیشه خوبه، چون ...

            - روسیه از ایران حمایت خواهد کرد حتی اگر چاههای نفت سمنان رو به روشون ببندیم!

            - رییس مجلس یکی به نعل می زنه یکی به میخ!

            - هیچکدام از موازد بالا غلط نیست.

9- ماجرای مربیگری تو ایران هم ماجرایی شده برا خودش! یه روز برانکو می آد، یه روز زنش نمی ذاره بیاد، یه روز تو اتریش مذاکره می کنیم، یه روز .... آخرش با شاهرخی قهرمان جام ملتهای آسیای غربی با حضور تیم ب بحرین و افغانستان و قرقیزستان و تیم محله صدام پرست عراق می شیم. البته شاهرخی خوبیش اینه که به خداداد اعتقاد داره و این تنها نقطه قوتشه!

10- مسعود مرادی رفته جام کنفدراسیونها داوری کرده، خوب هم داوری کرده. حالا این کمیته داوران عوض اینکه خوشحال باشن دارن آتیش می گیرن! واقعا نوبره!!

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
نگاه چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:48 ب.ظ http://shouka.blogsky.com

به!
از هر دری سخن می گویی...

پرنیان چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:57 ب.ظ http://parnianm.blogspot.com

1) نگران نباش.فکر کرده مریضیت خطرناکه دهنشو وا کنه،اونم می گیره.بی خیالش!
2 & 3)منم سال دیگه به درد تو دچار خواهم شد.
4)چرا دیگه تاسف بار؟:D
5) بابا بچه مایه دار! اونقدر با هواپیما بروتا بلاخره یکیشون رو بدزدن!یکی شون بلاخره می گیره دیگه.نه؟
6)اِ اِ اِ اِ یه چی میگی ها!مگه میشه آقا(افش)یه چشزش بگه ما عمل نکنیم؟
(افش:الهی فداش شم!)
7)قضیه کیفهای سامسونت چیه؟
8)این سوال نکته کنکوری داره.ببینم خودت طرحش کردی؟
9 & 10)متاسفم اصلا علاقه ای ندارم.
11)خیلی می نویسی ها!!!

زیتون پنج‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:34 ق.ظ http://z8un.com

سلام :) جالب بود و امیدوارم موفق باشی :)

نوشین۱۷ پنج‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 06:26 ب.ظ http://nooshin17.persianblog.com

سلام اه اه اه اسم این کنکورو نیارین که قیافه ام میشه مثل اون صورتک سبز مسنجر شماهم دلتون خوشه ها من از بیست کیلومتری که تستهامو میبینم فرار میکنم نشستین تست میزنین !!!!!!!!!!!!!!!!!! امیدوارم خواهرتون قبول بشن همچنین داداش خودم که همون خیارشورسازی فکرمیکنم قبول بشه :)) فوتبالم که دیگه بیخیال شین بهتره دیگه ندیدنشم به قول یکی ازدوستان کلاسه براخودش وقتی فوتبال با سیاست قاطی بشه فاتحه اش خوندست یادتون رفته موقعی که بلاژویچ مربی تیم ملی بود تیم مامیبرد حتی تو اخبار هم نمیگفتن چه برسه به اینکه شاد هم بشن دیگه نمیخوام اسم فوتبال ایران رو بشنوم راستی ممنون که تو زیارتتون فراموش نکردین مارو :)

mehman nakhandeh جمعه 6 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 04:40 ق.ظ http://kiam-man.blogsky.com

" می دونم خیار شور سازی سنندج هم قبول نمی شه!"


baba--- poshtiban!!!! baba--- ghovate roh!!!!
khob shod baradare man nisti!!!!!!!!!!

omidvaram ke khahret vase ro kam koni tu ham ke shodeh ba rotbeh bala ghabol besheh!! :D

;)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد