تنهایی خود را دوست داشته باشیم!

اگر احساس می کنید که تنها هستید، اگر فکر می کنید که زندگی بدون فرد خاصی معنایی برایتان ندارد، اگر عاشق فرد خاصی هستید و عشقتان شما را ترک کرده و یا اعتنایی به عشق شما نمی کند، اگر عشقتان عاشق فرد دیگری است، اگر کسی را که دوست می دارید در آغوش دیگران می بینید و اگر به هر طریقی احساس می کنید که زمانه با شما معامله خوبی نکرده و یا شما را تنها گذاشته است، اینجا را بخوانید.

احتمالا در شرایطی هستید که احساس تنهایی رنجتان می دهد. به یاد روزهای خوشی هستید که قبلا داشتید و پیش خود همه را نفرین می کنید! ولی راههایی هست که شادتر زندگی کرد و غم تنهایی را از بین برد! راههایی که در اینجا برای غلبه بر تنهایی عنوان می کنم، راههای آزمایش شده و مفیدی هستند که توسط دیوید برنز ارائه شده اند.

1-      سعی کنید مدتی به پیدا کردن دوست جدید (Dating) فکر نکنید و حتی اگر جراتش را داشته باشید، برقراری رابطه با همه را برای مدتی کنار بگذارید.

2-      خود را به صورت خلاقانه ای وارد زندگی کنید. منتظر نمانید تا کسی بیاید و شما را به زندگی امیدوار کند. محیط زندگی مناسبی را برای خود فراهم کنید.

3-      طوری با خودتان رفتار کنید که انگار در شرایطی هستید که قبلا بودید. خوش تیپ و منظم باشید. گاهی وقتها یک میز مرتب بچینید و بهترین لباس خود را پوشیده و ادکلن بزنید و پشت میز بنشینید. مطمئنا اگر عشقتان در این شرایط پیش شما بود، تلاش می کردید طوری رفتار کنید که باکلاستر دیده شوید. پس فرض کنید هر آن احتمال دارد عشقتان وارد شود. آراسته و مرتب باشید و با خودتان مهربانتر برخورد کنید.

4-      به کارهایی که قبلا می کردید فکر کنید و آنها را انجام دهید. حتی اگر کاملا مطمئن هستید که چون تنها هستید، دل و دماغ این کارها را ندارید و از آن لذت نمی برید. مثلا اگر قبلا به خواندن کتابهای فنی می پرداختید، آن را ادامه دهید و سعی کنید در گروههایی عضو شوید که به آنها علاقه دارید، مثلا عضویت در گروه موسیقی خاص یا یک گروه خاص در یاهو یا گروه علمی و فنی یا ...

5-      به چیزهایی فکر کنید که قبلا با انجام دادن آنها با دیگران شاد می شدید. مانند رفتن به سینما، خرید کردن، دور زدن، رفتن به پارک و .... سعی کنید آنها را به تنهایی انجام دهید، حتی اگر فکر می کنید که انجام دادن آن کارها به تنهایی هیچ لذتی ندارد.

6-      بدانید که انگیزه بعد از عمل می آید. تصمیم بگیرید که کاری را انجام دهید، صرفنظر از اینکه احساس می کنید آن را دوست دارید یا نه! وقتی شروع کنید، احساس خواهید کرد که از انجام دادنش لذت می برید. کارهایی را که قبلا می کردید و الان کنار گذاشته اید انجام دهید. مانند نوشتن نامه، جمع و جور کردن فایلها و ....

7-      کاری که باعث پیشرفتتان می شود انجام دهید. مثلا یک عادت بد را کنار بگذارید مثلا دروغ نگفتن یا ترک کردن سیگار و یا مصرف مشروبات الکلی یا !

8-      در یک رشته ورزشی یا غیر ورزشی مهارت پیدا کنید. مثلا کاراته یا تنیس. رقص برای خانمها توصیه می شود و برای آقایان شرکت در کلاسهای کامپیوتری و ...

9-       کاری برای دیگران انجام دهید. شرکت در فعالیتهای خیریه توصیه می شود و دلیل آن این است که فکر شما را تغییر می دهد. به این طریق می توانید به این فکر کنید که چه چیزی دارید که به دیگران بدهید نه اینکه چه چیزی نیاز دارید که انتظار دارید دیگران برآورده کنند.

10-   سعی کنید ماهی یکبار با دختر یا پسری که دارای مشکلات عدیده ای است ملاقات کنید و مشکل وی را حل کنید. البته اگر آن فرد هم جنس شما نباشد، بیشتر مواظب باشید. چون نباید در مورد درد خودتان حرف بزنید، بلکه باید به حرفها و مشکلات او گوش دهید.

 

مطمئن باشید اگر این کارها را انجام دهید، بسیار راحت تر زندگی خواهید کرد و بسیاری بر در خانه شما خواهند کوفت تا آنها را در شادیتان شریک کنید.

مطالب عنوان شده ترجمه قسمتی از کتابیه که دارم می خونم. هر چقدر بیشتر می خونم، بیشتر علاقمند می شم. واقعا کتاب خوب و مفیدیه! امیدوارم مطالبی که نوشتم به دردتون بخوره! یه قسمتی هم تو کتاب هست که در مورد روحیات دختران و پسران صحبت می کنه. اونجاها واقعا جالبتره! سر فرصت در مورد اونا هم صحبت خواهم کرد.

                                   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد