اورکات

اورکات جای جالبیه! جایی که همه بدون هیچ دلیل خاصی بی واهمه اطلاعات واقعی خودشون رو رو کردن! با یه نگاه ساده می شه خیلی چیزا رو درباره روحیات جوونهای ایرانی توی همین اورکات فهمید! راستش تو فرصت اندکی که صرف این سایت کردم، نکات جالبی رو برداشت کردم که بد ندیدم برای عبرت خودم و دیگران اینجا بنویسم!

1- همونطور که وبلاگستان جولانگاه بچه های پولدار و ثروتمنده، اورکات هم با کمی ارفاق محلیه که ثروتمندان جامعه رو دور حلقه واحدی جمع کرده! سطوح متوسط به بالای جامعه، اعضای اورکات هستند! البته استثناهایی مثل من هم گاهی وقتها پیدا می شن!

2- فقط کافیه به چند تا از پروفایلها نگاه کنی تا ببینی وضعیت جامعه تا چه حد فجیعه! این جوونها کسایی هستند که می خوان یه روزی آینده مملکت رو در دست بگیرند و برای کشورشون کاری کنن! اکثرشون به جز نحوه لالایی خوندن برای عروسکشون، چیز دیگه ای بلد نیستن! یا بهتر بگم که بدون کمک پدر و مادر یا اطرافیانشون نمی تونن کاری رو به سرانجام برسونن!

3- در Testimonial هایی که نوشته می شه، همه تاکید می کنن که فلانی بهترینه و تا حالا بهتر از این فرد رو تو زندگی ندیدن! در واقع همه در اورکات بهترین هستند! و با بهترین افراد در ارتباطن! بهترین در جاهای مختلف معناهای مختلفی داره!!

4- تعداد اعضای Community های بچه گانه، گروههایی که علاقمندان به شخصیتهای کارتونی و یا داستانی و افسانه ای رو دور هم جمع می کنن، سر به آسمون می زنه! ولی در گروههایی که اسمشون نشون دهنده تفکر، استقلال و یا یلند نظری و همت باشه کمتری دیده شده که تعداد اعضا به 100 نفر برسه! برای مثال شخصیتهای مثل پسر شجاع، پت پستچی، پروفسور بالتازار، بارباپاپا، سرندپیتی، الفی آتکینز و ... علاقمندان بسیار زیادی دارن! نکته جالب اینه که اکثر این افراد تظاهر می کنن که به این شخصیتها علاقه دارند! و این دقیقا مثل مسلمونی ماست!

5- در نظریاتی که نوشته می شه، حس مالکیت یا تمایل به مالکیت کاملا مشهوده!

6- در اورکات بر خلاف جامعه، اکثر چهره ها خندان و بشاش هستن! در واقع اون چیزی هستن که دوست دارن باشن یا واقعا هستن!

7- به دولتی که از این سایت در جهت پی بردن به وضعیت افکار عمومی استفاده می کنه باید آفرین گفت! اگه بانک اطلاعاتی اورکات در دست کسی باشه، ( مثلا وزارت اطلاعات ) به راحتی می تونه جریانات سیاسی و فرهنگی رو جهت دهی کنه! شما اینطوری فکر نمی کنید؟

8- به ندرت می شه دختر با حجاب در اورکات پیدا کرد! این نشون می ده که اکثریت جامعه مرفه و متوسط به بالای جامعه با حجاب مخالفن! یا اینکه تحت تاثیر جو موجود قرار گرفتن!

9- به نظر من اورکات فی نفسه بسیار بهتر از یاهو و مسنجره! در واقع می شه گفت که در اورکات تمام داشته های اعضا معلومه و می شه با نگاهی جزیی به پروفایل افراد در مورد اونها نظر داد!

10- گاهی وقتها خوندن پروفایلها خیلی جالبه! در علایق افراد هیچ تشابهی وجود نداره! شخصی که نوشته های صادق هدایت رو می خونه، از گابریل گارسیا مارکز هم خوشش می آد! کسی که نوشته از روابط رومانتیک فراریه، در لیست نویسندگان مورد علاقه اش می شه اسامیی مانند فهیمه رحیمی رو پیدا کرد و یا در لیست فیلمهای مورد علاقه اش می شه فیلمهایی رو مشاهد کرده که شارون استون یا مدونا بازیگران اصلی آنها هستند!

 

همزبانی نیست تا برگویمش
راز این اندوه وحشتبار خویش
بیگمان هرگز کسی چون من نکرد
خویشتن را مایه آزار خویش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد